KŽC pomohl na Švestkovce, když byla v nouzi

3.7.2010 Litoměřice

Takzvaná Švestková dráha, regionální trať spojující Lovosice s Mostem se stala pojmem především ve chvíli, kdy na ní byl přes protest místních obcí dnem 8. prosincem 2007 ukončen pravidelný provoz Českých drah. Život na lokálce neutichl a ihned v následujícím roce se zde na přání obcí a měst sdružených v mikroregionu Integro rozjely zvláštní vlaky koordinované Konzultační dopravní společností (KDS), jmenovitě pány Skalou a Mikoláškem.

KŽC Doprava jako jediná, dala seriózní nabídku podpořenou kvalitním nostalgickým vozidlem. Slovo dalo slovo a tak se na oblíbené dráze na polopravidelném výkonu objevil motorový vůz M 262.0124. KŽC Doprava tak na poslední chvíli místnímu koordinátorovi provozu doslova vytrhla trn z paty. Zajímavostí je, že právě motorový vůz inventárního čísla M 262.0124 byl nezáměrně a přesto nečekaně pravdivě publikován v týdeníku Obzor jako reprezentativní vozidlo Švestkovky.

Motorák si svojí práci odvedl bez problému, což není náhoda. KŽCD je známá tím, že se o solidní technický stav svěřeného historického majetku dovede náležitě postarat. I tak se může stát, že historické vozidlo má „svůj den“ a odmítne službu. Pro takové případy KŽCD disponuje dostatečnými náhradami k zajištění záskoku. Tím je pro každého objednatele spolehlivým partnerem a jistotou odjetých vlaků.

M 262.0124 a Daa-k 5323 z Kamenického Šenova bude možno na Švestkovce vídat několik za sebou jdoucích víkendů.

Foto: 87

 

Aktuality

Rekreační vlaky vyjedou 23.5.!

Satalická křižování

749-259 po větší dílenské opravě

Podřipák a Kameničák vyjedou 16.5.2020

851-008 na vlečce ČKD Blansko

Podlipanský motoráček

Snad již brzy!

Šenovka: oprava železničního svršku na sklářské lokálce

Šenovka: oprava přejezdu km 1,120

Provoz KŽC (koronavirus)

Archiv aktualit:
2020     2016     2012
2019     2015     2011
2018     2014     2010
2017     2013     2009