Další nová vozidla u KŽC – 2 vozy Baafx

4.8.2015 Praha

Ani po ukončení oslav 30 let KŽC nepomíjí a neutuchá naše snaha zachraňovat, opravovat a následně vracet do provozu další vozidla. Nyní jsme se odpovědně postarali o další řadu vozidel tolik typických pro československý železniční průmysl a naše lokálky.

Nyní padla volba na tzv. bafíky, tedy řadu 010. Bylo by asi škoda, kdybychom pominuli tuto řadu, která nebyla nikdy ve své historii populární, přesto zanechala v povědomí železničářské veřejnosti nesmazatelné stopy, ne? Pomalu mizející přípojňáky, resp. valníky za 810, řada 010 a její mutace, znamenala v dějinách československého železničního průmyslu významnou etapu, stejně tak plnili svoji přepravní funkci a později byly zachránci mnoha lokálek, kde zajišťovaly provoz. Bylo jich hodně a jakoby v dnešní době už téměř neexistovaly! A v době nedávné jich byly stovky kusů u národního dopravce vyřazeny a odeslány do České Třebové, kde je jejich končená. A řekli jsme si „ne, to tedy ne“!

Vnímali jsme proto situaci tak, že je potřeba v zájmu muzejnictví 2 kousky zachránit. A podařilo se, představujeme vám tedy 2 vozidla, která zůstanou v provozu, nově pod značkou KŽC.

Prvním vozem je ex ČD DKV Olomouc 010-552, později převeden do DKV Plzeň PJ Rakovník jako Btax 185, u KŽC jsme mu vrátili původní číslo, které měl z výroby a to Baafx 420.

Druhým vozem je ex ČD DKV České Budějovice 010-072, později převeden do PJ Tábor jako Btax 235, u KŽC jsme mu vrátili původní číslo, které měl z výroby a to Baafx 509.

A jak jinak, vozidla jsme uvedli do barevného schématu retro, aby byla kompatibilní s již polomáčenými 810 (517, 535). V současné době jsme tedy s to vytvořit čtyřvozovou soupravu 810 + 010 + 010 + 810.

Protože oslavy v Lovosicích dosáhly národního rozměru a svým významem ukázaly na potřebu konat zajímavá setkání železničních vozidel, pokusíme se v budoucnu vytvořit někde „další Lovosice“ a na té akci např. prezentovat předmětnou soupravu ku radosti všech a k potěšení laické i odborné veřejnosti.

Tak co, líbí se nové přírůstky?

Foto: 457