S novými vozidly dovezeme nostalgii bezpečně k cíli!

1.4.2015 Praha

Abychom stále uháněli kupředu, je potřeba neztratit směr a cíl. A tak v diskusi o směřování oboru železniční nostalgie jsme nedávno byli naším šéfem ujištěni, že drží dějinné kormidlo směřování značky KŽC pevně v rukách a v případě přílišně nebezpečné rychlosti rozvoje je náš šéf ochoten i přibrzdit.

A tak přišel KŽC na základě doporučení veřejných diskusních skupin nově k chuti a šmaku na jednotky 451 a novější 460, které se nyní houfně vyřazují. A není tajemstvím, že se pro tato vozidla hledá práce na západ od Prahy. Aby nová vozidla měla kam jezdit, vyrazili nedávno čelní představitelé KŽC na návštěvu k našim západním sousedům, aby diskutovali vzájemnou internacionální pomoc ve věci hledání výkonů železniční nostalgie pro nově pořizovaná vozidla do západního Německu. Takže je předpoklad, že dojde k zavedení nových nostalgických linek směrovaných do oblastí, kde pravidelná nostalgie jaksi pokulhává. V případě, že se zadaří, je předpoklad, že by ministerstvo dopravy mohlo objednávat nové dálkové linky vedené právě těmi vozidly, kterých se národní dopravce zbavuje, protože podobnou podporu deklarovali na jednání v Hofu i zástupci bavorské odnože ministerstva dopravy.

Na výjezdní poradě KŽC konané v bavorském Hofu, kde jsme pokukovali po řadě VT 628 a současně zjistili, že tato je podobně stará, jako naše 810, jsme se mimo jiné dozvěděli, že s koncem grafikonu 2014/2015 bychom nově rádi zařadili do našich sbírek i nejvyšší metu a to gorilu 350-004, která svým barevným designem nejvíce odpovídá barevnému schématu vozidel KŽC a tak jde o vhodný kousek, který je předurčen do stájí v Lysé nad Labem. Je známo, že nástupem nových dopravců na Slovensku musejí i ŽSSK nasadit moderní stroje a proto statečně vyrážíme vstříc výzvě nákupu jedné gorilky a doufáme, že brzy opuštěnou nula nula čtyřku zahrneme do lůna své vozidlové flotily.

Nechme se překvapit, jaké novinky přinese nový grafikon a kde se zachráněná vozidla nově objeví.

Foto: 437