Před 10 lety KŽC zachránilo první vozidlo

27.1.2015 Most

Na den přesně je to 10 let, co management KZC moudře rozhodnul, že je potřeba zachránit hurvínka z Mostu, který léta stál v kopřivách. Po krátkém jednání změnil motorák majitele a to se pro něj ukázalo jako spása. Před 10 lety byly položeny základy novodobé orientace KŽC na muzejní vozidla a železniční nostalgii.

A jak to vše začalo? Z hromady šrotu a různých nekompletních náhradních dílů v následujících letech vznikalo vozidlo M 131.1302. Motorák jsme převzali v Mostě, kde byl odstaven a chátral. Po jeho odkoupení jsme si ho nechali odtáhnout do Ústí nad Labem – sever, odkud jsme ho převezli do dílen Olpas Moravia do Krnova, kde se 3 roky opravoval a vznikal nový stroj, který měl KŽC sloužit zejména pro účely projíždění vleček a zajímavých tratí v rámci šotovíkendů, které jsme stabilně pořádali. Ovšem osud zavál hurvínka na jiný druh výkonů. Ale to je jiná kapitola.

A tak v roce 2008 spatřil světlo světa zmrtvýchvstalý M 131.1302 a počínaje sezonou 2009 jsem jej začali nasazovat do trvalého provozu. První jeho výkony byly na Podbrdském motoráčku v trase Zdice – Lochovice – Liteň – Zadní Třebaň – Karlštejn. Ale to už je jiná kapitola.

Foto: Milan Hejcman

 

Aktuality

Posázavák – v říjnu pokaždé „jinak“

M 152.0381

Idylka v údolí Berounky

Jak dopadl 9. ročníku v jízdě pákových drezín?

O KŽC píší v Anglii i v Holandsku

Slovenská špecifiká

Podřipák prodlouží provoz

Kdo s koho?

Pod roztockou skálou

M 262.0180 a M 152.0535

Archiv aktualit:
2020     2016     2012
2019     2015     2011
2018     2014     2010
2017     2013     2009