Jak to, že se nejelo do Polné?

3.11.2011 Polná

K akci KŽC „Víkend s motoráčkem“, která se konala o víkendu, se váže ještě jedna záležitost, která je na rozdíl od všeho ostatního, co se na její konto dá říct, vyslovenou mrzutostí. Jak jsme dlouhodobě avizovali v propozicích na našich webových stránkách, trasa víkendového rychlíku měla vést v pátek mimo jiné z Dobronína na Jihlavsku po dráze č. 242 do Polné. Tam bylo plánováno ubytování a program v podobě setkání členů Klubu a účastníků jízdy se zdejšími občany, zajímajícími se o oživení železniční dopravy na polenské trati, i s místní samosprávou.

Trasa vlaku byla řádně a s velkým předstihem objednána u Správy železniční dopravní cesty, státní organizace, (SŽDC). Bohužel díky neuvěřitelné obstrukci, která naprosto odporuje zákonu o drahách číslo 266/1994 Sb. ve znění pozdějších předpisů a kterou nám tato instituce udělala už podruhé, jsme byli nuceni celou tuto část trasy vypustit. Přinášíme vám výňatek ze zajímavého článku, spojeného s rozhovorem, který v pondělí 31. října zveřejnila pod titulkem „Lidé čekali na vlak v Polné marně, úřady ho nepustily“ regionální mutace pro Vysočinu deníku Mladá fronta DNES:

Zájemci, kteří se v sobotu chtěli svézt výletním motoráčkem, čekali na polenském nádraží marně. Jízdu avizoval Klub železničních cestovatelů. Na nepoužívanou trať mu však úřady vjezd zakázaly. "Vlak se nedostal do Polné z důvodu nezákonného postupu Správy železniční dopravní cesty, která v rozporu s plněním povinností vlastníka dráhy udělala „výluku nevýluku“. Přitom jsme na veřejný osobní vlak dostali přidělenou kapacitu a výluka není známá ani Drážnímu úřadu. Jednalo se o svévolnou trucakci," netajil rozhořčení ředitel klubu Bohumil Augusta. Za třídenní cestu zaplatily dvě desítky milovníků železnice několik tisíc korun.

Na trati z Dobronína do Polné byla pravidelná osobní doprava zastavena v květnu 1982. Od té doby se na ní objevovaly jen příležitostné vlaky. Naposledy to bylo při mrkvancové pouti roku 2009. "Vzhledem ke stavu trati není možné povolit jízdu," uvedl mluvčí SŽDC Pavel Halla. Mezi vlečkou podniku ACHP a polenským nádražím se údajně propadají dřevěné pražce položené v roce 1956. SŽDC se ale k opravě nemá, nevedou se ani jednání o zrušení trati.

„Díky podobnému chátrání by u nás mohlo zaniknout až dvacet procent regionálních tratí, na Vysočině je to podobné z Moravských Budějovic do Jemnice. Připadá mi to, jako kdyby někdo ukázal na mapě, tady to udržovat nechci, a všechny podřízené složky vymýšlejí způsoby, jak provoz a údržbu znemožnit," říká Augusta. O trať z Dobronína hodlá bojovat dál. "Dostali jsme objednávku od Polné na výletní vlaky v roce 2012. Ale podle mého dopadneme stejně jako teď. Vedení Správy železniční dopravní cesty znemožňuje dopravcům jezdit po kolejích," dodává Augusta. Naopak, pokud vše dopadne dobře, mohly by zde příští rok o víkendech vlaky jezdit.

 

Aktuality

Provoz KŽC (koronavirus)

Rekreační rychlíky 2020 – kdy vyjedou?

Krokodýl na Liteňce

Provozní sezona KŽC 2020

Zahájení rekreačních rychlíků se blíží

749-006 na výletě na Šumavě

Nejmodernější motoráky v ČR brázdí Prahu přesně 1 rok

Rádia GSM-R do vozidel KŽC

Šenovka: obnova dráhy pokračuje

Vozidla KŽC na Bechyňce

Archiv aktualit:
2020     2016     2012
2019     2015     2011
2018     2014     2010
2017     2013     2009