Nejkrásnějším nádražím je Uherské Hradiště

17.6.2011 Praha

Dnes byly v Hlavním sále Valdštejnského paláce Senátu Parlamentu ČR slavnostně vyhlášeny výsledky soutěže o nejkrásnější nádraží České republiky pro rok 2011. Účelem této bohulibé aktivity bylo ocenit architektonické kvality a historický význam často přehlížených stanic, dochovaných až do dnešní doby v původním, nenarušeném stavu. Aktu vyhlášení vítěze se zúčastnilo deset finalistů, kteří byli vybráni hlasováním ze 136 nominovaných českých nádraží. Vítěz nakonec získal 762 z celkových 2358 hlasů a vítězství tedy bylo velmi přesvědčivé.

Mezi deset nejkrásnějších nádraží se letos dostali tito kandidáti: Boskovice, Hnojník Holubov, Horažďovice předměstí, Hořice v Podkrkonoší, Martinice v Krkonoších, Měchenice, Merklín, Rynoltice a Uherské Hradiště. Výpravní budova vítězného nádraží v Uherském Hradišti byla postavena v roce 1930 podle návrhu architekta Karla Dvořáka a je nezaměnitelná díky své typicky slovácké výzdobě od Růženy Falešníkové. Díky citlivě provedené rekonstrukci ve folklórním stylu získala již v roce 2004 titul Stavba roku.

Cílem současné ankety, která je součástí projektu Vlídná nádraží, je zpříjemnit prostředí železničních nádraží a zastávek a tím zvýšit zájem veřejnosti o cestování vlakem. Již pátý ročník, pořádaný asociací Entente Florale CZ - Souznění, o.s., se konal pod záštitou ministra dopravy ČR a spolupracující organizací byla také společnost KŽC Doprava. Její jednatel Mgr. Bohumil Augusta, MBA, vystoupil coby host s krátkým projevem, ve kterém ocenil propagaci historie naší železnice, zvlášť ve vazbě na rostoucí možnosti turistického ruchu. Poté smysl celé akce podpořil rozdáním volných jízdenek na historické motorové vlaky deseti vylosovaným účastníkům hlasování.

V předchozích letech v této soutěži zvítězila následující nádraží: 2007 – Ostroměř, 2008 – Trutnov, 2009 – Zahrádky u České Lípy a 2010 – Choceň. Celkový dojem z vyhlášení vítěze soutěže vyzněl velice pozitivně, a tak jen doufejme, že si i v  následujících letech najde své trvalé místo v dění na scéně železniční nostalgie.

Foto: 152