Ohrazujeme se proti nařčení

2.4.2011 Kamenický Šenov

Před pár dny se na internetu už po několikáté za sebou objevila zpráva, že kolegové ze Zubrnické museální železnice (ZMŽ) mají nějaké problémy, že jim pořád někdo dělá naschvály. Tu jim naolejovali koleje ve stoupání, tu jim vyplnili tmelem výměnové zámky. Ve veřejném diskusním fóru, které systematicky používají pro své PR, pak bez důkazů a zcela neomylně následovala dezinformace, že by to mohli udělat z KŽC. Navíc ještě podpořená profesionálně realizovanou kampaní...

Nedávnou ojedinělou reakci na namazané koleje v Zubrnicích, která zněla „Že by někdo z Poctivé nostalgie?“ administrátoři ještě smazali. Nyní je ale dílo dokonáno a něčí propagace na úkor KŽC je dotažena do absurdna. Série přibližně 15 příspěvků, jejichž evidentní snahou je poškodit náš soukromý subjekt, je jistě coby výsledek kalkulu příliš rozsáhlá na to, aby si takovouto smršť dovolili administrátoři smazat. Série příspěvků, plných bohatě komentovaných fotografií, které na web přispěchaly ještě týž den během několika hodin coby odpověď na zmíněný zubrnický problém…

Ať už jsou inicovány přímo, nebo někým z jejich z fanoušků, pánové ze ZMŽ a jejich obdivovatelé by se měli laskavě poohlédnout někde jinde, než u KŽC, kdo jim ty naschvály dělá. Asi nemají jen samé příznivce, jak by si asi tak moc přáli. KŽC se od těchto ubohých zlomyslností kategoricky distancuje a odmítáme se na takovouto úroveň vůbec snížit.

Nikdo z KŽC Doprava s.r.o., z KŽC s.r.o. ani z Klubu železničních cestovatelů, o.s. by se nikdy neodhodlal k tak zoufalým a žalostným činům, jaké kolegy postihly.

To je absolutně pod naší úroveň a to zde jasně a veřejně deklarujeme! To, že se jim na vlečce staly incidenty, je smutné a radost nám to rozhodně nedělá. My se ale jaksi zabýváme úplně jinými činnostmi a na provádění podobných infantilních ubohostí nemáme čas. Hledíme dopředu a pracujeme 16 hodin denně. Jedovatostmi tohoto typu se nenecháme infikovat!

ZMŽ měl v nedávné době i různé jiné, větší či menší problémy, které si objektivně způsobili sami, a přesto jak známo, KŽC rozhodně nikde nic nepranýřoval, neposmíval se.

Z naší strany se prostě neozvalo ani slovo. Provozní těžkosti nebo drobné hříšky pramenící z nadšení spojeného s naivitou se dejme tomu jednou za čas stát mohou a zde jasně platí železničářská kolegialita.

Tím že byl KŽC v následující diskusi po zveřejnění oznámení (že došlo ke škodě vlivem něčího naschválu), někým záhy nařčen coby možný viník, však něčí iniciativa tentokrát neskončila. Minule to byl jen jeden příspěvek. Nová taktika však zřejmě velila pořádně přitopit pod kotlem a ihned po zámince uskutečnit těžký protiúder antireklamou – a opět kam jinam, než na vrub nedaleké Šenovské trati a tedy na vrub KŽC. Opět koleje, opět problémy, ale už ne na ZMŽ, ale kde jinde - než na „Šenovce“ u KŽC. Proto v KŽC už přestáváme věřit a doufat, že se zde nenacházejí hlubší souvislosti a že se jedná jen o nepropojenou a nahodilou souhru okolností. Dál už nemůžeme nespekulovat, jestli se nejedná o zaplacenou kampaň nebo nezaplacenou, neboť zde figurují konkurující si právnické osoby, střetávající se v boji o zakázky.

Odveta v podobě úmyslně deformovaných fotografií je provedena čítankovým způsobem a to technicky dokonale a tedy jistě slastně. S prvky profesionality modifikují záměrně nestandardním způsobem reálný obraz našeho fotografovaného objektu tak, aby ve čtenáři vznikl dojem, že je špatný. To se dá pojmenovat jako propagandistické opus magnum. Tomu, že se díky němu podařilo „vyrobit“ KŽC škodu v podobě nenávisti fanoušků železnice, potenciálních zákazníků i dalších lidí, je evidentní a svědčí o tom například tato následující reakce jednoho z naivnějších diskutérů, který se s podobnou dezinformací setkal pravděpodobně poprvé v životě: „Je dobře, že ty fotky zveřejňujete, aby si každý udělal obrázek o tom, že je markantní rozdíl mezi tím, co velkohubě hlásá KŽC a tím, jak trať opravdu vypadá“.

Na naší muzejní Kamenickošenovskou trať se vetřel nám známý zlovolný člověk, pohybující se v železničářských kruzích, vybaven zvlášť kvalitním fotoaparátem v ceně pohybující se v řádu desítek tisíc Kč. Takový přístroj má široké možnosti neobvykle nasnímat detail při tzv. dlouhém objektivu, speciálně focený s velkou ohniskovou vzdáleností při limitním přiblížení ke koleji tak, aby to vypadalo, že se jedná o běžnou fotku. Často velmi vzdálený detail je stále vykreslen natolik solidně, jako kdyby byl stejně blízko jako ten, který se nachází kousek pod objektivem.

Příčné vzdálenosti zprava doleva jsou ve výsledku zachovány, ale podélná vzdálenost je potlačena. Snímek je tedy relativizován a vzniká jakási bizarní, „ostrá mazanice“. Jejím prostřednictvím se enormním způsobem vykreslí všechny deformace a ty jsou pak lidem v na diskusním fóru manipulativně předkládány s dovětky typu „zde to nechám na fotkách“…

Kdo má v sobě špetku soudnosti, ať si třeba i jen půjčí podobně kvalitní fotopřístroj, s jakým se na cestu po naší Šenovce vydal onen jednorozměrně orientovaný odborník (na destrukci) a vyzkouší si touto technologií nafotit stav nějaké jiné české lokálky na dřevěných pražcích, nejen muzejní. Ať ji nešetří, a pak ať si doma udělá férové srovnání. Ať si takovéto kriticky vyznívající snímky pořídí i na oné tolik opěvované Zubrnické železnici. Zkuste si to sami doma vyzkoušet, jaký efekt v lidském vnímání a tedy i mysli může způsobit digitální fotomanipulace. Všude to dopadne víceméně stejně.

Možnosti dnešních kvalitních zrcadlovek s dlouhými objektivy jsou prakticky nedozírné. Stačí to s nimi umět a chtít…

Odpovídáme: Naše, obyčejné fotky se standardní, tedy širokou ohniskovou vzdáleností nejsou žádným produktem PR! Mají daleko blíž k reálnému pohledu lidského oka na fotografovaný objekt, než samozvaným traťovým hnidopichem zlovolným způsobem pokroucené znázornění quasi reality focením zblízka na velkou vzdálenost! Tu trať si postupně opravujeme a udržujeme v mezích našich finančních, technických a časových možností.

Je to děláno s nadšením a jde nám to tak, jak nám to jde. Stálo nás to už moc úsilí a peněz. Proto prosíme všechny rozumné lidi, aby si udrželi nadhled a nenechali se ovlivnit nízkými zákulisními projevy ubohosti lidské zášti.

Jasným cílem toho všeho je hledat další a další záminky k poškození našeho soukromého subjektu KŽC v železniční nostalgii. Tento styl však už považujeme za totální podpásovku a začínáme se tím velmi vážně zabývat. Proč se stále omílaná, neobjektivní, neférová a svojí neměnností už trapná kritika KŽC objevuje zrovna po nějakém problému na Zubrnické museální železnici?

Neříkáme, že pořadí příspěvků v nějaké internetové diskusi může samo o sobě být důkazem o třeba i placené kampani proti KŽC. Prokazatelné to pochopitelně není. Ale podivné tedy rozhodně ano! Můžeme udělat jenom jediné: Budeme se s lidmi ze Zubrnické s mimořádným zaujetím a s velikým gustem utkávat na otevřeném soutěžním poli. Jako rovný s rovným! Dáme si zvlášť záležet, aby od nás zrovna tito pánové nikdy nedostali nic zadarmo!

 

Aktuality

Provoz KŽC (koronavirus)

Rekreační rychlíky 2020 – kdy vyjedou?

Krokodýl na Liteňce

Provozní sezona KŽC 2020

Zahájení rekreačních rychlíků se blíží

749-006 na výletě na Šumavě

Nejmodernější motoráky v ČR brázdí Prahu přesně 1 rok

Rádia GSM-R do vozidel KŽC

Šenovka: obnova dráhy pokračuje

Vozidla KŽC na Bechyňce

Archiv aktualit:
2020     2016     2012
2019     2015     2011
2018     2014     2010
2017     2013     2009