Řada 831 poprvé v Lovochemii, i na Jedlové

8.5.2012 Trnobrany

O prodlouženém víkendu se konal další z tradičních Víkendů s motoráčkem Klubu železničních cestovatelů. Mezi nejatraktivnější součásti programu patřilo sobotní projetí rozsáhlých vlečkových kolejišť Cementárny Čížkovice a Lovochemie. Bez zajímavosti nebyl ani dvojitý průjezd žalhostickou spojkou. Velmi zvláštní nádech v sobě nesla i jízda motorového vozu M 262.1117 po tratích 087, 080 a 081. Tam se tato řada v neděli objevila pravděpodobně vůbec poprvé v historii.

Z důvodu omezeného počtu a především na vrub přechodnosti pro peážní trať Varnsdorf – Žitava – Hrádek nad Nisou byly v minulosti v severních Čechách z dvaašedesátek do vozby nasazovány prakticky výhradně původní stroje řady 830. Přitom remotorizované loďáky by se svojí spolehlivostí a provozními vlastnostmi ve stoupáních Lužických hor a Českého středohoří uplatnily jistě o poznání lépe. To již bohužel zůstává jen jako teoretické téma k úvahám železničních historiků. Nicméně tuto neděli odpoledne se zmíněný předpoklad po letech poprvé prakticky potvrdil.

To když si stosedmnáctka lehce pohrála s houpavým profilem trati mezi Litoměřicemi a Českou Lípou a především, když se cítíc jako ryba ve vodě vyhoupla táhlým kopcem na Jedlovou. Na tomto, jednom z pomyslných vrcholů české železniční sítě si řada 831 ve službách KŽC může nyní dodatečně zatlouct svojí dobyvatelskou vlaječku. Z průběhu 112. setkání KŽC v Trnobranech Vám přinášíme malou fotoreportáž. Na zvláštním snímku je zachycena hospoda U kozy, kde jsme byli ke značné spokojenosti pohoštěni a ubytováni. K pracím, které proběhly následující dva dny na kamenickošenovské lokálce se ještě samostatně vrátíme.

Foto: 241