Zájezdové a zážitkové vlaky na klíč
Praha technickáHistorickými motorovými vozy řady M 262.0 „kredenc“ či M 262.1 „loďák“ jsou vedeny zvláštní zážitkové vlaky po nejzajímavějších a jinak málo dostupných místech Prahy, které nabízejí možnost zhlédnout během jízdy nejen architektonické skvosty města z neznámých úhlů pohledů, ale zejména technické zajímavosti s vazbou na provoz železnice. Vyváženy jsou zajímavosti zaměřené na historii budování železničního spojení do Prahy s protiklady nejnovějších dopravních staveb a používaných technologií. Jízdu ve vyhlášený termín je nutno rezervovat a zaplatit přes webové stránky http://www.prahatechnicka.cz v sekci Rezervace MOTORÁČEK. Pomocí e-mailu petr.klinger@kzc.cz lze také pro větší skupiny dohodnout individuální termín vč. úpravy trasy na přání zákazníka. TRASA A - Velký okruh PrahouTermín není vypsánVelký vlakový okruh vedený historickým motorovým vlakem začíná a končí svoji jízdu na největším pražském Hlavním nádraží. Jeho trasa je vedena přes většinu pražských nádraží: Praha-hlavní nádraží, Praha-Vršovice, Odstavné nádraží Praha jih, Praha-Vyšehrad, Praha-Smíchov, Praha-Velká Chuchle, Praha-Radotín, Praha-Krč, Praha-Malešice, Praha-Libeň, Praha-Holešovice i mimopražské nádraží Roztoky u Prahy. Obvyklý čas odjezdu z ŽST Praha hlavní nádraží je v období zimního času v cca 12:50, v období letního času pak v cca 13:50. Cestou jsou plánovány následující významné zastávky a zážitky:
Ceník:
TRASA B - Prahou na Letiště po kolejíchTermín není vypsánPo zájmu, který vzbudila myšlenka ukázat Prahu a železniční zajímavosti pomocí tříhodinového okruhu po známých i veřejnosti nepřístupných železničních tratích, jsme se rozhodli připravit pro laickou i odbornou veřejnost další zajímavý okruh. Hodně se poslední dobou diskutuje o způsobu dopravy na pražské letiště. Stále dokola se rozebírá otázka, zda cestujícím umožnit přístup pomocí vlaku, metra či tramvaje. Jedna studie přebíjí druhou a přitom se stále nic neděje. Rozhodli jsme se, že se ke stejnému cíli vydáme historickým vlakem po skoro historické trase. V dobách, kdy se uvažovalo, že se trať přes Stromovku úplně zruší, připravovalo se zkapacitnění železniční tratě přes pražský Žvahov, nazývaný též Pražský Semmering. Nyní tuto trasu pro návštěvu pražského letiště vlakem využijeme i my. Vlakový okruh vedený historickým motorovým vlakem začíná a končí svoji jízdu na Hlavním nádraží. Jeho trasa je vedena přes následující pražská i mimopražská nádraží: Praha-Vysočany, Praha-Bubny, Praha-Dejvice, Praha-Veleslavín, Praha-Ruzyně, Hostivice, Dobrovíz, Středokluky, Praha-Zličín, Praha-Jinonice, Praha-Žvahov, Praha Smíchov – severní nástupiště, Praha hlavní nádraží. Obvyklý čas odjezdu z ŽST Praha hlavní nádraží je v období zimního času v cca 12:40, v období letního času pak v cca 13:40. Cestou jsou plánovány následující významné zastávky a zážitky:
TRASA C - Speciální jízda motoráčkem na metroTermín není vypsánJízda soupravou KŽC 810 + 010 v trase Praha hl.n. (odjezdy vždy v 10:00 nebo 14:00) – Praha-Krč – vlečka depo Kačerov. Zde exkurze v depu Kačerov s odborným výkladem. Dále jízda soupravou metra Ečs 1083 + 1084 + 1085 po trase linky C do Nádraží Holešovice a zpět. Z depa Kačerov jízda vlakem KŽC do žst. Praha hl.n. (příjezdy vždy cca v 13:30 nebo 17:30). |
|