T 478.1033 nově u KŽC

3.11.2022 Praha

Historie lokomotivy u KŽC se začala psát 19.8.2022. Stroj nízkého inventárního čísla dožil u ŽS Cargo a slovenský dopravce lokomotivu vyřadil a určil ke sešrotování. Zavčasu byla odkoupena českým vlastníkem ze severní Moravy, který ji znovu celou postavil a následně nabídl k odprodeji. KŽC lokomotivu koupil a v jeho dílnách stroj prošel dalšími provozně-technickými úpravami a drobnými opravami, které chyběly a nebyly dosud dokončeny. Lokomotiva zatím zůstává v původním barevném schématu, avšak v rámci opravy skříně dojde i k opravě a změně jejího laku.

Lokomotiva původem z RD Prešov sloužila po celý svůj život v tomto lokomotivním depu až do jeho konce, tj. do roku 2005, kdy se depo v Prešově zbouralo. Následně zamířila do různých slovenských dep, ponejvíce se po domovském RD Prešov ohřála v RD Prievidza, RD Nové Zámky a RD Zvolen. Odsud zamířila do šrotu, kde ji zachránila a zprovoznila Slezská dopravní a strojní společnost, která ji následně jako provozuschopnou odprodala KŽC Doprava.

Lokomotiva se objeví v roce 2023 na pravidelných vlacích KŽC, během roku 2022 si tzv. střihla několik fotovlaků v českých luzích a hájích.

Stroj 751-033-5 vhodně doplňuje stroje řady 749:006, 253, 259. Těmito lokomotivami zajišťuje KŽC vozbu rychlíků a dále bude stroj k vidění na zvláštních vlacích nebo v nákladce, kde bude různým dopravcům pomáhat se zvládáním špičkových výkonů v nákladní dopravě.

Foto: Martin Malý