Vlaky KŽCD v novém jízdním řádu SŽDC

26.11.2009 Praha

V listopadu se na webových stránkách SŽDC objevil nový jízdní řád v elektronické podobě a podívejme se, co nového nám skýtá s ohledem na novou motoráčkovou sezónu KŽC.

POLABSKÝ MOTORÁČEK

Rozsah se v zásadě nemění, vlak se opět vydá na svojí cestu v úseku Mochov – Libice nad Cidlinou s odbočkou do Milovic. Zajímavým zpestřením bude právě jízda po čerstvě zatrolejovaném úseku Lysá nad Labem – Milovice, kde si historický motorák vyzkouší nové koleje a nádraží v Milovicích a bude se muset vtěsnat mezi hustě jedoucí „pantografy“ a samozřejmě exkluzivní možnost projet momentálně nikým jiným, než KŽCD nepojížděný úsek Čelákovice – Mochov. Vlak jede 4. IV., 29. V., 5. a 6. 7., 7. a 28. VIII., 4. IX. a 5. XII. a bude na něm opět sólo nasazeno jedno z vozidel řady 830, v plánu je 830-056.

PODLIPANSKÝ MOTORÁČEK

Muzejní provoz na malebných tratích 012 a 013 Podlipanska mezi Pečkami a Bečváry s odbočkou do Kouřimi a řadou úvratí a křižováním s ČD v Plaňanech bude opět zpestřen nasazením jednoho ze čtyřnápravových motorových vozů KŽC řady 830, v plánu nasazení souprav je 830-180. I v novém jízdním řádu je trať 013 označena jako „muzejní provoz“, takže jiné, než historické vlaky na ní v osobní dopravě nespatříme. Vlaky pojedou opět každou sobotu a neděli od 5. června do 26. září.

POSÁZAVSKÝ MOTORÁČEK

Nejdelší rameno pravidelných motorových nostalgických vlaků mezi Lysou nad Labem a Kácovem, vedené tentokrát přes Prahu – hlavní nádraží, Vrané nad Vltavou a Čerčany opět ožije pravidelným letním provozem. Vlak pojede 10., 17., 24. a 31. VII., 7. a 14. VIII. a 4. a 14. IX. Ve dnech 26. VI. a 28.VIII. však pojede vlak do Kácova přes Říčany z důvodu jízdy parního vlaku přes Týnec. Nemá smysl vést dva nostalgické vlaky za sebou. Těšit se můžeme na nasazení různých hnacích vozidel, převážně řady 851 ale vypomoci může i řada 830. Novinkou a zpestřením pro cestující bude nasazení nového restauračního vagónu RBix s točeným pivem a přípojným vozem Daak na přepravu kol. Turnusované je zde vozidlo 851-008, RBix 035 a Daak-7404. Zaskakovat může 830-056.

PODBRDSKÝ MOTORÁČEK

Také pod Brdy nedochází v nasazení historických motorových vlaků k větší změně, na rameni Zdice – Lochovice – Liteň – Zadní Třebáň – Karlštejn se opět můžeme těšit na turnusového hurvínka 801-302. Ten bude jezdit tak jako v minulé sezóně sólo a uvidíme jej vždy v neděli od 6. VI. do 26. IX. Krom toho dopravce vypraví také PODBRDSKÉ LINKY, tj. parní vlak ve vybrané soboty v červenci, v srpnu a v září.

KAMENICKÝ MOTORÁČEK

V nové sezóně by mělo konečně dojít k pravidelnému provozu na muzejní trati KŽC 901, Česká Kamenice - Kamenický Šenov. V roce 2008 vlaky nevyjely z důvodu opakovaného vandalismu způsobeného lidmi, kteří se asi dodnes nemohou smířit s obnovou a záchranou šenovské lokálky a viděli by jí nejraději mrtvou.

Na úseku bude turnusována velice zajímavá souprava ve složení 701-533 + přípojný vůz Bix 557. Vlaky pojedou ve (2) a (4) v červenci a v srpnu. Naopak opuštěno bude náhradní řešení v podobě vozby na úseku Česká Kamenice – Jedlová.

LUŽICKÝ MOTORÁČEK

Pod tímto novým názvem se opět vydá historický motorový vlak na úsek Česká Kamenice – Liberec, tentokrát však již přímo z Kamenického Šenova. Novinkou je také to, že vlak pojede každou středu, tedy ne jako dosud jen jednou za 14. dnů. Zájem veřejnosti o jízdy do Liberce - na vlečku tamního dopravního podniku byl tak velký, že se dopravce rozhodl spoj zavést každou středu. V Liberci je plánováno opět pravidelné projetí vlečky k aquaparku Babylon a do DPML. Vlak bude v celém úseku v období mezi 7. VII. a 25. VIII veden historickým motorovým vozem řady 830, turnusováno zde bude vozidlo 830-124 s přípojným vozem Daak 5323, který bude sloužit pro cykloturisty.

BEZDĚZSKÝ MOTORÁČEK

Jedná se nově zavedený přímý vlak mezi Prahou a Kamenickým Šenovem, který dne 30. VI. nabídne atraktivní možnost svezení se za účelem návštěvy jak Lužicka, tak i třeba Bezdězu, Máchova jezera či dalších krás Českolipska. Tím dojde k obsloužení Máchova kraje vozidlem, které zde na trati 080 léta patřilo k dominantám provozu a u místních pamětníků může způsobit nostalgické zavzpomínání. V úseku Česká Lípa – Česká Kamenice je vlak trasován přes Jedlovou a bude veden jedním z motorových vozů řady 830, turnusově nasazené vozidlo by mělo být 830-124. Na vlaku bude rovněž k dispozici cyklovůz Daak 5323. Zpátky do Prahy – Hlavního nádraží se Bezdězský motoráček vydá dne 31. VIII.

Foto: 49