Vlaky KŽC jezdí velice slušně obsazené

9.7.2011 Praha

S příchodem letošní turistické sezóny zaznamenáváme rekordní obsazenost našich výletních motorových vlaků. Radost z tohoto faktu je umocněna i trendem, jehož křivka za srovnatelné vlaky nabírá meziročně desítky procent. Dalším faktorem jsou nové vlaky, především Boleslavský, Podřipský a Kamenický motoráček. Právě o tyto nové akvizice na poli železniční nostalgie je mezi výletníky největší zájem. Výjimečně jezdí některé naše spoje i přeplněné, takže lidé musí stát. To se nejvíc týká Pražského, Podřipského a také Kamenického a Lužického motoráčku.

Pokud je to technicky možné, řešíme propříště tyto situace posílením souprav. Samozřejmě najdou se i opačné případy, kdy frekvence je nižší, ale jedná se o těžko předvídatelné, nahodilé situace, kde hlavní slovo mívá zpravidla počasí. Snažíme se je řešit například vylepšováním časových poloh pro příští sezónu a optimalizací návazností na ostatní dopravu. V podílu celkových vlakokilometrů, naježděných historickými vlaky KŽC, představují případy málo obsazených vlaků řád jednotek procent.

Například dnešní Podřipský motoráček byl po většinu své trasy z Roudnice do Litoměřic obsazen počtem 60-70 cestujících, což byl výsledek nad všechna očekávání. Nejvíce turistů přitahoval zámek v Libochovicích a tomu také odpovídaly špičkové hodnoty obsazenosti. V Litoměřicích se Podřipský motoráček setkal s vlakem Švestkové dráhy. Na jedné koleji 831.167 dopravce JHMD zajišťující spoj Švestkovky, připravený k odjezdu do Mostu se dvěma cestujícími, na druhé koleji 830.056 Podřipského motoráčku dopravce KŽC Doprava, v němž se v tu chvíli nacházelo cestujících patnáct.

Vynikající obsazenost přinesl také středeční Lužický motoráček: se 40-50 cestujících v sólo motorovém voze tam i zpět. V dopoledním obratu Kamenického motoráčku lidé dokonce stáli a to jak v úterý, tak i ve čtvrtek. Jen odpolední spoje byly volnější. Již druhým rokem jezdí zcela plně obsazen Pražský motoráček a neobyčejnou atraktivitu pro cestující představuje také Boleslavský motoráček, jehož kapacita o dvou uplynulých státních svátcích vysloveně nestačila. Milým překvapením pro nás byl Posázavský motoráček z minulé soboty, který doslova praskal ve švech a lidé se ve vlaku chvílemi tísnili, i když byl dvouvozový. Nebyl by problém na tomto vlaku vypravovat i čtyřvozové motorové soupravy, ale na Posázavském motoráčku se jedná vždy o nárazovou frekvenci v určitém úseku, který představuje jen zlomek jeho trasy. Již několikátým rokem po sobě je vysoký zájem také o Podbrdský motoráček.

Naše historické motorové vlaky jsou obsazeny převážně rodinami s dětmi a místními občany, kteří výlety pojímají jako součást budování svého vztahu ke svému okolí. To je cíl, který jsme si vytýčili a který také plníme. A nakonec pod čarou jeden kuriózní příběh z dnešního Podřipáku: postarší dáma nastupující v Budyni nad Ohří prohlásila: „No, dobře, že už to zase jezdí…..aspoň se mám jak dostat k sestřenici do Lovosic o víkendu. A neujeďte mi panáčku, odpoledne musím s váma zase nazpátek!“ Tuto úsměvně milou příhodu zažil turnusový motoráček M 262.056 z roku 1952 v roce 2011…

 

Aktuality

Katusice hlavní nádraží

Dovolená s motoráčkem skončila

Jako před 50 lety

Pražský motoráček – stálice v nabídce

Lužický motoráček nejezdí

Podlipanský motoráček v provozu

Bixovna na Šenovce

Nový pár vlaků T1 jako přípoj od cyklovlaku T2

Kde to je?

Bezdězák potkal strom

Archiv aktualit:
2020     2016     2012
2019     2015     2011
2018     2014     2010
2017     2013     2009