T 478.1215 / 749.253-1

V únoru roku 1971 si tuto lokomotivu převzali z výroby zástupci lokomotivního depa Brno-dolní nádraží. Zde byl stroj, vyrobený v ČKD Praha s výrobním číslem 7707, doma až do května 1974, kdy byl předán do LD Jihlava. V Jihlavě byla lokomotiva dislokována až do jara 1992, načež následoval přesun vozidla zpět do Brna, tentokrát do LD Maloměřice. Ještě předtím se stihla lokomotiva v prosinci 1985 podrobit generální opravě v kolínských dílnách a v roce 1988 změnit označení na 751.215-5. V roce 1994 došlo při hlavní opravě vozidla v ŽOS Česká Třebová k odstranění parního generátoru a jeho nahrazení balastem, lokomotiva tak získala nové označení 752.083-6, které jí však vydrželo jen necelé dva roky. V závěru roku 1995 byla totiž dokončena další rekonstrukce stroje v DKV Veselí nad Moravou, tentokrát spočívající ve výměně balastu za topný alternátor pro elektrické vytápění souprav – rekonstrukci na řadu 749 a lokomotiva byla opět přeznačena, tentokrát na 749.253-1. Z Veselí nad Moravou se pak stroj přesunul v polovině roku 1996 do stavu DKV České Budějovice, kde působil v depech Tábor, Veselí nad Lužnicí a Č. Budějovice až do roku 2001. V červnu tohoto roku lokomotiva přešla do stavu DKV Liberec, kde sloužila v depu Meziměstí, o rok později se podrobila vyvazovací opravě v depu Šumperk a s touto krátkou přestávkou v Meziměstí (po zrušení DKV Liberec již pod DKV Č. Třebová) sloužila až do konce roku 2004. Následoval přesun do Letohradu a v listopadu roku 2005 byl stroj převeden pod DKV Olomouc. V Olomouci vydržela lokomotiva do podzimu roku 2009, kdy byla předána do DKV Praha, kde sloužila ve vršovickém depu až do konce svého působení u Českých drah jako jeden z posledních a přes svůj zjev nejspolehlivějších strojů své řady. Na jaře 2015 bylo vozidlo odkoupeno společností KŽC Doprava, s.r.o. a přistaveno ke zhotovení nového laku v unifikovaném barevném schématu, včetně navrácení původního označení lokomotivy T 478.1215. Po slavnostním představení stroje na oslavách 30 let výročí KŽC je lokomotiva provozována obvykle v čele nostalgických vlaků s klasickou soupravou.