Šenovka – novinky letošní sezony

5. července 2014 - Kamenický Šenov

dráha Česká Kamenice – Kamenický Šenov:

I nadále intenzivním tempem pokračují práce na průběžné údržbě muzejní sklářské lokálky. Během června došlo k výměně 200 pražců a práce budou i nadále pokračovat. Taktéž se průběžně provádí prořezávání průjezdného profilu od náletové vegetace. Odvezli jsme 6x vagonů Res zeleně a dřevní hmoty, pokáceli jsme stromy zasahující do jízdní dráhy, vymítili jsme porosty před vjezdovým návěstidlem do České Kamenice, ručně jsme důkladně postříkali celou trať proti růstu plevelů a zeleně. Prokopali se a vyčistili všechny přejezdy, v Kamenickém Šenově došlo k vyčištění plochy nádraží a nově jsme zazdili vchody do budovy, kudy lezli mladiství zloději a dále jsme instalovali mříže na okna a dveře, neboť se ukázalo jako nutnost zabezpečit i budoucí prostory muzea, protože zloději se nezastavili ani před vloupáním do prostor nádraží přes okna nebo dveře. Objednali jsme stromolezce, kteří pokácejí velké větve, ke kterým se nedá dostat. V červenci dojde ještě k průběžnému podbití styků a pražců a kde je méně kameniva, toto se doplní. Dráha prostě prokoukla. Díky správci dráhy p. Žáčkovi a dobrovolným brigádníkům z řad strojvedoucích, vlakvedoucích a managementu KŽC bylo pro místní lidi a region odvedeno 640 brigádohodin.

Lužický motoráček:

4.7. vyjel M 131.1302 na svoji první velkou jízdu po střední opravě, při níž obdržel zcela nový lak. Plně obsazený motoráček tak opět s roční přestávkou přijel před Aquapark Centra Babylon a zajel do vozovny DPMLJ. Novinkou letošního roku z důvodu hospodárného nakládání s vybraným jízdným je skutečnost, že partnerský Bovera club vyjede tramvají jen tehdy, bude-li min. 15 platících cestujících ve vlaku, kteří projeví přání o jízdu tramvají T2 po Liberci. Tuto informaci průvodčí vlaku ověří po výjezdu z Jablonného v Podještědí a tramvaj buď objedná nebo neobjedná.

Dalším provozním zpestřením je skutečnost, že na vlaku 1560/1561 bude v roce 2014 na přání objednatele nasazen M 152.0, který svým retrolakem připomene fakt, že i na Liberecku byly v minulosti provozovány motorové vozy ř. 810 a před mnoha lety i v polomáčeném nátěru.

Kamenický motoráček:

Po sklářské lokálce bude na výkonech nasazen opravený M 131.1302 s tím, že v pátek se po x- letch podívá do Kamenického Šenova M 152.0, který provoz zakončoval. Konkrétně M 152.0255 byl posledním vozidlem, které odjelo pravidelný výkon. 810 tak připomeneme tuto již 40 let staré událost.

Věříme, že pořádný kus práce odvedený na muzejní lokálce i péči věnovanou vozidlům všichni návštěvníci ocení jako kvalitní zážitek letní provozní sezony roku 2014.