Motorový vůz 810 656-9 / M 152.0656

Stroj byl vyroben jako jeden z posledních řady M 152.0 až v roce 1984 a z výroby byl dodán do depa Liberec, kde strávil jen ranné chvíle svého života a byl převeden do LD Zdice, kde se stal nadlouho v 80.-tých až 00.-tých letech kmenovým vozidle PP Lochovice a jezdil na Liteňce. Odtud byl v roce 1993 předán v rámci rozdělení ČSFR na Slovensko do RD Zvolen. V okolí Zvolena jezdil až do roku 2004, zejména mu připadly výkony na banskoštiavnické trati. Následně kdy byl předán do depa Prievidza, kde se objevoval na výkonech do Horné Štubni. V roce 2006 vůz obdržel nový korporátní lak slovenských železnic tzv. „blonski“ a o dva roky později se přesunul do depa Humenné, kde dojezdil výkony na Medzilaborce a byl nakonec v červnu 2011 odstaven z provozu.

V roce 2013, poté, co vůz zakoupilo KŽC, prošel tento rozsáhlou opravou všech celků v ŽOS Zvolen. Lak byl pro relativně dobrý stav prozatím pouze lokálně opraven. V prostoru pro cestující byly instalovány čalouněné potahy na sedačky a později i informační panely. Vozidlo jezdilo v letech 2013-2018 na výkonech KŽC zejména na lince S 34 v Praze a S 24 (Mochov).

V roce 2020 prošel motorák další velkou opravou u KŽC a v rámci ní dostal nový slušivý lak s žlutým proužkem, došlo k výměně sedaček za původní koženkové a vozidlo získalo patinu retro a bylo přesunuto na výkony na sever Čech do Ústeckého kraje, kde je nasazováno zejména na Podkrušnohorský motoráček. Motorák je deponován v pronajatých prostorách v depu v Děčíně. Vůz je označen původním kryšpínovým označením M152.0656.